Rapport fra bunn

Atrofi= «svinn av en legemsdel, et organ eller et vev, opptrer ved mangelfull bruk.»

No sh*t!

Jeg er Anna Atrofi. Jeg har noen gode dager og så har jeg noen dårlige dager. Men jeg klarer ikke å gå raskt uten å bli kvalm, så trening har det ikke blitt. I dag er en dårlig dag og det føles som jeg har en tennisball i halsen. Jeg føler meg svak og hjelpesløs. Min muskelmasse svinner hen. På førstegangskontrollen viste det seg at jeg kun har gått opp en halv kilo. Med tanke på hvor dårlig buksene mine passer gjetter jeg at jeg har mistet rundt 3-5kg muskler.

Det er sikkert humbug, men jeg er avhengig.

Gi meg styrke. Jeg har til og med kjøpt Seabands på apoteket som skal hjelpe mot reisesyke og morgenkvalme. Det hjelper lite, men jeg nekter å ta de av meg fordi jeg er redd jeg skal bli enda verre. Akupunktur og voodoo er neste skritt. Hvis det ikke gir seg i løpet av neste uke (uke 14) da går jeg i fjorden. Eller så jogger/ går/ kryper jeg en mil på jakt etter endorfiner.

Heldigvis har snøen regnet bort. Føler dere hvordan den positive energien formelig strømmer gjennom og ut fra meg? Nei? Ikke jeg heller…

Hei hopp!

5 thoughts on “Rapport fra bunn

  1. Laila

    Æsj, det er ikke noe gøy å ha det sånn som du har det nå. Å være gravid er hardt arbeid. Alt det rare som skjer med kroppen i den prosessen det er å bære fram et lite nurk, tar på. Du får bruke de gode dagene til fine ting. Selv om det kanskje bare innebærer å ligge på sofaen og nyte at du ikke er kvalm. Forhåpentligvis er du snart gjennom den kvalmeste/trøtteste delen. Lykke til!

    Svar
  2. Anna

    Kaster gann på kvalmen og krysser fingerne for at du en morgen våkner og vips! så er den borte. Forøvrig; ingefær?

    Svar
    1. ania

      Anna du må ikke stresse med trening! Var glad at du kan gå i det hele tatt. Å ikke gå opp i vekt er ingen stress heller. JEg gikk ned fra 7 til 9 kg hver svangerskap og fødte friske barn. Ingefær!!! pepperkaker tyggis. Også sodd er OK. Prøv hva som gjør deg bedre

      Svar
  3. Astrid

    Å urk… Jeg kjenner meg så altfor godt igjen i dette… Stakkars, stakkars deg! :-S Har dessverre ingen gode råd, ingen ting fungerte for meg, annet enn å ligge stille og bevege seg så lite som mulig. Når det gjelder vekta er det vel ingen ting å bekymre seg for så tidlig med mindre du går drastisk ned i vekt. Jeg la ikke på meg noen ting under mine svangerskap og det gikk helt fint. Men får du ikke i deg noe næring i det hele tatt, er det selvsagt annerledes! Tvi tvi, og ikke glem at det GÅR OVER!

    Svar

Legg igjen en kommentar

