Kykkeliky!

Bilde lånt fra thomaslaupstad.com

Når man av uforklarlige grunner allikevel våkner kl.05.45 kan en gjøre en av to ting.

En: ligge kvar i sengen i halvannen time uten å kunne sove.

To: utnytte energien og liste seg ut på en joggetur.

I dag valgte jeg alternativ to, noe som jeg er uhyre stolt av. Det var mørkt men temperaturen behagelig. Jeg lufset ned til vannet og løp til cruiseterminalen og tilbake, rundt 6km totalt. Tempoet var lavt, jeg gjetter rundt 6.30-7.00 tempo, her snakker vi sirup. På veien tilbake rett ved Dagbladet krysser en overvektig mannlig løper veien og kommer opp ved siden av meg. Vi blir joggendes nesten side ved side og det føltes kleint og jeg tenkte to ting. A: ”Dette er awkward.” B: ”Ikke f*n om jeg ikke klarer å parkere denne herren her. Kjør på Anna!” Så jeg la inn et ekstra gir, kom sikkert ned i 6.20 tempo og freste ifra. Swooosch! Konkurranseinstinktet er det ikke noe i veien med til tross for at tempoet og formen ikke lenger er på topp. Jeg var mindre euforisk når jeg kom hjem, det gjør godt for selvfølelsen å kjenne at forfallet ikke er totalt til tross for at frontpartiet eser ut.

Så får vi se om en morgenjogg straffer seg utover dagen, eller om det hjelper på formen. Akkurat nå er jeg uansett stolt som en hane.

Kykkeliky!

6 thoughts on “Kykkeliky!

  1. Janicke Ekelberg

    Ah, herlig. Morgentur er utrolig godt når man bare kommer seg opp og ut. Og det må innrømmes at det gir en godfølelse å parkere andre løpere… Først nå får meg med meg at du bærer på en helt fersk løper: Så spennende! Gratulerer så mye!! :cD

    Svar
    1. Fortare Anna! Innleggsforfatter

      Tusen takk 🙂

      Det er vel ikke lett å få med seg alt når en løper halvmaraton på andre siden jordklotet. Du har blitt en løpende globetrotter. Boston neste!

      Svar
  2. Mia

    Flinke deg som valgte morgenjogg! Åh, det er kleint når man løper ved siden av noen man ikke kjenner, da må man nesten bare skru opp tempoet og spurte forbi=)

    Svar

Legg igjen en kommentar

