R.S.V.P

Nå renner innboksen min over med invitasjoner til ymse løp. Ryeløpet, København maraton, Sentrumsløpet, Råskinnet, Drammen Påskemaraton, og så videre, und su weiter.

Mye å velge mellom. Snadder!

Mye å velge mellom. Snadder!

Jeg føler meg litt som Askepott som ikke fikk bli med søstrene til Prinsens ball. Jeg prøver å inntale meg selv at ”- Det kan bli fruktansvärt trist och långtråkigt.” Men innerst inne vet jeg at det hadde vært ”- Alldeles, alldeles underbart *suck*”*

Jeg kribler etter å lage løpeplaner til sommer og høst, men jeg prøver ikke å tenke så langt. Livet mitt kommer snart å forandres så mye og hvem vet hvordan hverdagen kommer til å se ut? Jeg har jo store ambisjoner om å bli en sprek mamma inne i hodet mitt. Men jeg hadde jo planer om å bli en sprek gravid kvinne, men med kvalme, oppkast, sure oppstøt og annen rusk så gikk den planen rett i dass – bokstavelig talt.

Derfor holder jeg meg unna påmeldingsknappen frem til etter barseltiden. Tenk om jeg går i stykker under fødselen, eller om Jenten viser seg å være vrang og krakilsk med ADHD? Eller om jeg går opp så mye i vikt at jeg må heises opp og ned fire etasjer med heisekran hver gang jeg skal ut?

Nei, nei, jeg har ikke en tendens til å krisemaksimere.

Inntil videre må jeg smøre meg med tålmodighet og mageolje. Mot rastløshet og strekkmerker.

Kun for utvortes bruk.

*Jeg ser fremdeles kun på svensk Kalle Anka på julaften.

3 thoughts on “R.S.V.P

  1. Silja

    Kalle Anka? Er det ikke Anna Anka vi ser på da? 😉
    Nei, jeg forstår hvordan du tenker i forhold til å legge planer. Selv skulle jeg kun ha en kul på magen og fortsette livet på samme måte som før jeg var gravid; jeg fikk svangerskapet fra helvete og *pling* så gikk det 9mnd. uten trening. Så brakk jeg halebenet i fødselen; *pling* så gikk det ytterligere tre måneder uten trening. Og da jeg endelig kom i gang med treninga fikk jeg plantar facit; *pling – pling – pling*. Nå må jeg si at jeg var litt uheldig men samtidig lærte jeg (atter en gang) at livet noen ganger tar noen vendinger som man ikke alltid har sett for seg 😉 JEG tipper du stiller til start i Oslo Maraton i september jeg; distansen får du velge selv men det er i alle fall hva jeg tror 😉 Lykke til med ruginga!!

    Svar
    1. Fortare Anna! Innleggsforfatter

      Jeg er sikker på at mellomnavnet ditt er pling. Makan til uheldige omstendigheter får en lete lenge etter. Det er ikke hvem som helst som får frikort utdelt i mars 😉

      Tvi, tvi. Håper du holder deg frisk fremover!

      Svar
  2. Anna

    Jeg ler! Heisekran og mageolje, det meg så og si nøyaktig 4 år tilbake i tid:-D

    Det blir som det blir, noen lever i et vakum og med unntakstilstand de første 6 månedene, andre lurer sine sovende babyer på 4 uker inn på miniSATS ‘ ja, han er veeeldig liten for alderen…’ Hvordan det blir vet ingen på forhånd.
    Løpinga blir ikke borte, det er mange kule løp i 2014 også!

    Lykke til den siste tida.

    Svar

Legg igjen en kommentar

