Kjerringtrening

Djeez, så mye som har skjedd siden sist. Noe av det viktigste er at jeg endelig har begynt å trene igjen. Jeg har brukt ferien som treningscamp. Korte, rolige turer på grus. Finnes det noe bedre? Neppe!

Formen er fremdeles begredelig, men kroppen min ser ut til å takle løpingen. Hurra! Jeg skal skynde langsomt og fokusere på tempoøkter over kortere distanser og styrketrening nå i høst. Til vinteren skal jeg spise kilometer etter kilometer, men nå må jeg få opp farten igjen. Det ser ut som jeg bare har et gir igjen etter graviditeten, og det går i snegletempo. Hver gang jeg ser på Garminklokken blir jeg sjokkert over at det er mulig å løpe så tregt. 7-tempo! Hjelp, jeg har blitt kjerring!

I tillegg til at jeg er treg som en kjerring ser jeg også ut som en for tiden. Magen er flabbete og udelikat og den gir null støtte når jeg løper. For tilfellet føler jeg som dachshunden i Toy Story, ikke så mye støtte i mage og rygg altså, mer sproing, sproing, sproing! Jeg må bli sterkere i coremuskulaturen. Jeg slenger meg derfor på Siris plan om minst 6 timer med styrke i august. Jeg har allerede begynt og har avvirket 37 minutter med planke, utfall og annet smått og godt. HAT!

Sproing, sproing, sproing!

Sproing, sproing, sproing!

Har noen av dere prøvd Skorpionen? Satan, den er tung, jeg kreperte litt.

Frem til juli var jeg en latsabb, sofagris med 20kg ekstra på kroppen. Ka-pow!

Frem til juli var jeg en latsabb, sofagris med 20kg ekstra på kroppen. Ka-pow!

Som dere ser er jeg uansett godt i gang, med unntak for forrige uke da jeg var forkjøla. Treningkvantiteten i dette herrens år 2013, har vært lav frem til nå, men nå har jeg en plan og en kropp som fungerer.

Til videre forblir jeg litt kjerring og vurderer derfor å bli med i det optimale kjerringløpet; KK-mila (5km)

Hvis jeg ikke hadde vært kjerring hadde jeg løpt Ski-løpet, men helt logistikkmessig vet jeg ikke om jeg får det til med amming, barnepass, tog/ bil/ buss?

Skal, skal ikke?

7 thoughts on “Kjerringtrening

  1. Siri

    Hurra sier jeg også Anna – og formen kommer fortere enn du kan våge å tro nå:-)

    Hva angår SkiLøpet eller KK løpet har jeg bare det å si at… med små barn i livet kommer logistikken foran kvalitet på løpsarrangementet! Jeg husker mitt KK-løp for to år siden da jeg ammet både før og etter – men premieutdelinga drøyde og drøyde, men til slutt fikk babyen endelig mamma tilbake:-) Veldig gode ammemuligheter på Aker Brygge!

    PS! Håper denne kommentaren havner på rett innlegg – min forrige ble visst litt malplassert:-)

    Svar
    1. Fortare Anna! Innleggsforfatter

      Ja, det lukter Aker Brygge til tross for laber kvalitet på selve løpet. Uansett håper jeg at Ebba tar flasken snart så jeg kan komme meg til parken. Lambertseter er jo ikke akkurat rundt hjørnet.

      Svar
  2. http//:lillesster.blogspot.com

    Hva er skorpionen? Jeg kjemper med planken annenhver dag, har gjort det i snart en måned, men det er like tungt hver j… gang.

    Svar

Legg igjen en kommentar

