Tatt av Totalen

Totalbelastingen tok meg.

Deprimerende lesing

Deprimerende lesing

Det ble ikke KK-mila på meg. Jeg nektet å trenges med ukjente kaklende damer på Aker Brygge. Alle med vett i huet dro ned til Ski og løp Skiløpet istedenfor. Jeg beholdt pengene mine og ser fremover istedenfor. Men jeg klarte august utfordringen. Det ble totalt 6 timer og 39 minutter fordelt over 12 økter. Jippi! Nå hater jeg planken enda mer.

Etter en løpetur i regnet forrige mandag rundt Østensjøvann med verdenshistoriens tyngste barnevogn kollapset kroppen min. Min høyre hamstring ble stram, noe som forplantet seg opp i korsrygg og hofter. Jeg ga meg selv treningsfri og følte meg invalid i noen dager. Men med lite hjemme-youtube-yoga/ pilates virker ting å være på plass. Jeg er helt hypokonder når det gjelder bekken og hofte og har fått penger til idrettsmassasje i bursdagspresang. Jeg vil helst få noen med kompetanse å føle litt på meg før jeg fortsetter med løpetrening. En liten EU-kontroll er ikke en dum ide etter de store omveltingene kroppen min har vært utsatt for i år.

Jeg misstenker at løpsergonomien (er det et ord?) blir gæli når jeg løper med en helt vanlig barnevogn. Har dere noen tips som ikke sprenger permisjonsbudsjettet mitt? HJELP! Lønner det seg å skaffe en kombinasjonsvogn (løpe/ sykkel/ pulk) eller er det en dårlig løsning? Hvilke erfarninger har dere? Anbefalingene på nybaktmamma.no kan jeg ikke ta seriøst.

Nok om det.

Når det blir lite løping må en jo finne på noe annet så jeg har begynt på crawlkurs på Lambertseter Bad. Nei, jeg har ikke tenkt å melde meg på triatlon, bare så det er sagt. Men når jeg bor så nære en svømmehall, så virker det dumt å kaste bort et slikt privilegium. Det er helt fantastisk gøy. Jeg er SÅ dårlig, jeg svelger halve bassenget og veiver og plasker noe helt voldsomt i banen. Men det går fremover og mestringsfølelsen er rett rundt hjørnet. Den der aha-opplevelsen er såååå nære…

Hurramegrundt så vakker en blir i svømmebriller. Fotballfrue, sleng deg i veggen.

Hurramegrundt så vakker en blir i svømmebriller. Fotballfrue, sleng deg i veggen.

Septembertreningen ble med andre ord inkonsekvent og jeg må derfor sette meg et mål fremover. Hvis jeg ikke har små delmål forsvinner treningsfokus inn i ammetåka og mor blir akkurat så gretten og grinete som hun sa at hun aldri skulle bli. Stakkers mann. Oktober skal bli måneden da jeg en gang for alle skal erobre planken. Jæpp, it’s ON!

5 thoughts on “Tatt av Totalen

  1. Anna

    Har du fire-hjuling? Skaff en tre-hjuling ev. joggevogn på finn.no. Jo større hjul, desto bedre.
    Crawle-kurs er moro, skal se det blir triatlet av deg med tid og stunder. Det krever sitt å lære noe i voksen alder, men akk så gøy det er når aha-opplevelsen kommer.

    Svar
    1. Fortare Anna! Innleggsforfatter

      Ja, har en tung firehjuling. Må nok inn på finn.no gitt. Triatlet ja… Djeeez, å trene svømming, sykkel OG løping. Skal nok slutte med amminga før den tid, ha ha.

      Svar
  2. Frode K

    Hei.
    Har du lyst til å ha med løpsrelatert innhold på runners.no? Hvis ja, les her: http://bit.ly/runnersno.

    Kort oppsummert: opprett en etikett (categori / feed / label) med navn «runnerno», legg til etiketten på dette innlegget, og meld inn din blogg på runners.no. Alle kommende innlegg, som du merker med «runnersno», vil da automatisk også publiseres på runners.no.

    Mvh. Frode.

    Svar

Legg igjen en kommentar

