Snart er det vår

Denne uken har oppkjøringen til vårsesongen begynt. Og det passer jo bra da det er optimale løpeforhold for tiden. NOT! Fokuset er nå tilbake på løpingen etter to måneder med styrketrening. En blir som kjent god på det en øver på, så nå er det løping, løping, løping som gjelder. Jeg prøver å komme meg ut på dagene med joggevogn da kveldstrening er tøff å få til når jeg sovner etter Dagsrevyen. Hva er greia med februar?

Selfie og en liten barnefot nede i venstre hjørne

Selfie og en liten barnefot nede i venstre hjørne

Å løpe/ brøyte seg frem når snøen laver ned er sikkert ikke optimalt for teknikken, men jeg velger å se positivt på det. 3 kilometer (som skulle ha vært 6km) er bedre enn ingen kilometer. Kroppen føles tung, jeg får ingenting gratis og helt ærlig gruer jeg meg litt til hardkjøret begynner. Terskeløkter, intervaller og blodsmak frister ikke, men det bedagelige tempo jeg daffer rundt i for tiden er jo bare flaut. Det skal vi endre på.

Slik så min januar ut.

januar2014

Fire dager med forkjølelse trakk totalen litt ned, men jeg er fornøyd, særlig med tanke på at januar 2013 så slik ut:

 

Triste saker... Den 18 januar 2013 veide jeg 73kg!

Triste saker… Den 18 januar 2013 veide jeg 73kg!

Upwards and onwards altså. Ber en stille bønn om is-og snøfrie fortauer.

Tjallabajs!

2 thoughts on “Snart er det vår

  1. Siri

    Dette er jo kjempebra Anna, ikke tenk så mye på antall kilometer og min per km. Tenk at du er i gang og trener fast igjen. Du har all grunn til å være fornøyd med dette! Håper du blir med på styrken igjen snart også:-)

    Snart blir det skikkelig vår. Snart, snart. Jeg lover:-)
    Og priser meg lykkelig over at denne vintern ikke ble reprise på den i fjor. Den var sykt lang!

    Svar
    1. Fortare Anna! Innleggsforfatter

      Takk, takk! Håper jeg snart kan bli med på styrketrening, denne familiekabalen er ikke å leke med 🙂
      Men nå er jeg i gang med å legge grunnlaget, en kilometer av gangen og det føles helt topp.

      Svar

Legg igjen en kommentar

