Vårjubel

Jeg leste nettopp Ingrid Kristiansens blogg om aerob kapasitet og jubler litt på innsiden. Hun slår et slag for de rolige turene og advarer mot en overdrivelse av terskeløkter. Hurra! Jeg er jo veldig glad å løpe i rolig tempo. Å jogge gjennom nabolaget, uten å tenke på teknikk eller fart er så herlig. Jeg rydder opp i topplokket, lager planer for dagen/ uken/ livet, ser på naturen, puster dypt inn duften av vårblomst. Aaaaaahhhhhhh…!

Sentrumsløpet er rett rundt hjørnet og jeg burde vel stresse med å legge inn kortintervaller i treningsopplegget, men jeg foretrekker Siris Nimbus 2001 opplegg. Trening skal være gøy. Jeg løper/ jogger som jeg vil. Fokuset mitt er fremdeles å langsomt øke mengden kilometer. Målbilden er 5 mil i uken (ihvertfall) og jeg har nettopp bikket 3. Sentrumsløpet blir heller en statusrapport enn et mål.

Er forresten ikke påmeldt engang. Leser tydeligvis løpeblogger istedenfor… Det er jo gratis.

Sesongen har bare så vidt begynt og våren er her. Jeg puster med magen og gleder meg til transportjoggen hjem. Til tross for øs-pøsregn. Det er VÅÅÅÅR!

Namaste bitches!

 

4 thoughts on “Vårjubel

  1. Silja

    Det er jo dette jeg alltid har sagt: trening skal være gøy!! Og heldigvis for meg så synes jeg terskeltrening er gøy….. MEN, greia er vel å justere (periodisere) ut fra hverdagen etc. I perioder er det kanskje bare de rolige øktene som er gøy og da ser jeg ingen grunn til å stresse med terskeløktene. Denne uka er det lapskaus som er gøy for min del – så i går suste jeg som en tulling rundt på sykkel vel vitende om at jeg egentlig hadde tenkt å ta det rolig, hehe, men i går, som ellers, så var det følelsen som seira over fornuften. Og jeg valgte altså å ha det gøy, leke, leve i nuet osv. Og jeg fikk en bra økt både mentalt og fysiske. Så, jeg sier bare: good shit Anna! Fortsett å lek frem formen!

    Svar
    1. Fortare Anna! Innleggsforfatter

      Følelser over fornuft er tingen! Det fysiske og det mentale henger sammen, så her er det innfallsmetoden som gjelder. Så lenge kropp og hode snakker sammen blir det lekent fremover:)

      Svar
  2. Siri

    Enig! Mest mulig lystbetont løpings!! Men, litt struktur blir det likevel:-) Vi så gjerne knipe inn noen sekunder her, og noen sekunder der;-)

    Svar
    1. Fortare Anna! Innleggsforfatter

      Struktur, ja. Tvangstrening, nei. Og med mange kilometer i beina håper jeg at både sekunder og minutter skal presses ned mot tider tilsvarende de i «jubelsesongen» 2011.

      Svar

Legg igjen en kommentar

