DNS, DNS, DNS….

Sentrumsløpet 2012 var enda en DNS på meg. Jeg begynner å bli rimelig lei av alle disse DNS’er.

 

Til tross for at jeg ikke sto på startstreken var jeg uansett i byen og heiet på alle heldiggriser som kunne stille til start. Jeg sto rundt 5km markeringen i Bygdøy Allé og de fleste begynte å se rimelig slitne ut, men jeg ble litt sjalu allikevel. Det kriblet ordentlig i joggefoten. Kriblingen utviklet seg til spasmer etter å ha sett en Grete Waitz dokumentar på tv i går. Hvilken kvinne, jeg blir helt matt av beundring.

 

My hero... Bilde fra Düsseldorf -77, lånt fra wikipedia

 

Nå er jeg SÅ gira på å komme i gang med treningen igjen, men jeg er usikker på hvordan jeg skal legge opp treningen. Små, korte turer i variert terreng er sikkert å foredra og gradvis tilvenning av distanser. Jeg har egentlig mest lyst å legge ut på skikkelige langturer, men det må nok vente til jeg har blitt sterk nok i hoft og ankel. Styrkeøvelser må også inn i programmet. Jeg håper å få noen gode varianter fra herr Fysioterapeut neste uke i tillegg til min 30 day Shred plan. Jeg må innrømme at det ikke blir øvelser foran tv’n hver dag, herlighet så kjedelig det er. De 20 minuttene føles som syv lange år, men jeg skal prøve å skjerpe meg.

 

I kveld er det atter igjen Treningscamp i parken og jeg håper å kunne guffe på litt mer i dag. Jeg gruer meg til å innse hvor dårlig formen har blitt på 5 uker.

 

Hei og hå…

 

Jeg får prøve å fokusere på å få oppfarten på de korte distansene da det ikke ser ut til å bli langkjøring på meg på en stund.

 

 

Legg igjen en kommentar

