Scuba Steve is in da house!

Nå er jeg i gang! Snart er PADI sertifikatet mitt! Etter 3 teorikvelder tar jeg mitt første dykk på lørdag. Holmenkollstafetten faller dermed ut, men da jeg allerede er invalido er det ingen sak.

En fremtidig kamerat? Bilde lånt fra esskateboarding.com

Jeg innrømmer at jeg var litt bekymret for at teoridelen skulle være veldig tørr og kjedelig. 4 timers kurs etter en hel dag på jobb kan avskrekke de fleste. Tenk om at vi er nødt å bruke kompliserte matematiske formler? Hjelp! Heldigvis hadde jeg bekymret meg for ingenting (som vanlig…) Kurslederen vår var morsom og det var en god gruppe mennesker som er med. Vi prøvde tørrdrakter og hvis ikke det bryter isen, da vil ingen Stoli-Bolli* i verden hjelpe deg. Som vi lo. Bilde av meg i tørrdrakt kommer, det var noe av det morsomste og minst sexy du kan tenke deg. Jeg fikk helt plutselig hofter i drakten min. Det kan tenkes jag må bytte til en mannlig modell da mine kurver er ikkeeksisterende. Det viser seg etter første sjødykk.

Og gode nyheter: jeg er snart friskmeldt! Under kveldens obligatoriske legesjekk passet jeg på å spørre om elefantankelen min. I begynnelsen på neste uke kan jeg begynne å trene igjen, jeg kan belaste, jeg må bare ikke overbelaste ankelen. Den er fremdeles elefant, men hevelsen kan tydeligvis ta flere måneder å gå ned. Jeg tror jeg må kjøpe inn familiepakker med sportstape for å få surret ankelen skikkelig godt. Jeg har nesten full bevegelighet i foten, så dette kommer sikkert å gå veien.

Takk spirulina! Overtroisk? Jeg? Neppe…

* Stoli-Bolli er en drink bestående av vodka og champagne. Her snakker vi rett i fletta.

Legg igjen en kommentar

