KK-mila

Ja, mila og mila… Det ble kun 5km på meg i lørdags. Med planer om pers på Hytteplanmila ville jeg ta det litt med ro i helgen.

Det var klart fra start at målgruppen var litt forskjellig enn vanlig. Det florerte av rosa, lilla og duse pasteller rundt hele Aker Brygge. Jeg møtte opp med flere jenter fra Treningscamp i tillegg til andre bloggere. Hyggelig å treffe deg ”in real life” frk. Lettbent!

Etter litt taktikksnakk med Siri, kom vi frem til at det bare var å stille langt frem på startlinja. Sagt og gjort, når skuddet går ligger hele Treningscamp i tet. Randi Helen i front, fulgt av Siri og så meg. Jeg tenkte å henge meg på Siri frem til vendingen rundt 2.5km og så kanskje få opp farten etter det. Det skulle ikke vise seg å være så lett gitt!

Det var en rar opplevelse å løpe såpass fritt i begynnelsen av løpet, vanligvis er det trangt de første kilometerne. Her var det jaggu helt omvendt. Rundt 2km dykker hopen av damer som løper/ går Milen. Jeg mister ryggen til Siri blant havet av damer og løper sikksakk mellom øyer av jentegjenger på tur. Vi hadde fått oppfordring fra arrangør om å holde til høyre ved 2,5km der 5km løypa snur. Der er det i tillegg drikkestasjon og fullstendig kaos. Verken 10km eller 5km løypa er merket. ”- Skal vi virkelig holde til høyre, da kommer vi jo ut til Bygdøy?” tenkte jeg. Jeg må stoppe helt opp og mister en del tid.  Funksjonærer roper og vifter med armene, men jeg får ikke kontakt med noen av dem. Så ser jeg Siri (priset være TC-bunadens glorete farger!) i øyekroken min, hun har følgesykkel foran seg. Hvor er Randi Helen? Jeg setter av etter Siri og håper å ta innpå. Men det kommer jo damer rennendes mot meg. Jeg tapper motivasjon og tid i malstrømmen av folk, men så løsner det opp og jeg ser Siri igjen. Steike, hun er langt fremme! Vad har hun spist til frokost? Det skal jeg også ladde med neste gang. Ok, jeg klarer ikke å ta inn Siri, men det kommer sikkert noen bak meg snart. Hiv på, full pupp enda inn til mål. Kom igjen nå, Anna! Og snipp, snapp, snute så er jeg i mål som nummer to av cirka 800 damer!

Slik pallen burde ha sett ut. Bilde lånt fra Randi Helen

Jeg kom inn på 23.06, en tid som på hvilket annet løp som helst ikke hadde blitt en pallplassering, men sølv er sølv, uansett. Og gratulerer Siri til gull og en kjempefin tid! Randi Helen (som hadde blitt sendt i feil retning av løypevaktene, bittert) hadde nok tatt førsteplassen og da hadde det blitt trippel- TC!

Etterpå var det sprudelvann, gjennomgang av løpet, vinnerdansing og premieutdeling. En flott dag med masse glade damer. Jeg takker for følge!

Skål på dere!

7 tanker om “KK-mila

  1. Toneklone

    Gratulerer med sølv! Imponerende at du klarte en sånn tid i et sånt kaos. Var du ikke nær ved å kræsje med de som kom mot? Flyttet de seg i det hele tatt når du kom løpende?

    Svar
  2. Astrid

    For en utrolig bra sesong du har hatt i år, Anna! Veldig morsomt og inspirerende 🙂 Gratulerer så mye med sølvmedaljen, det var jo utrolig bra.

    Svar
  3. Fortare Anna! Innleggsforfatter

    Tusen takk for alle gratulasjoner! Sølvmedaljøren fikk kun heder og ære i premie, men det er jeg godt fornøyd med. Jeg burde strengt tatt bare fått bronse da Randi Helen hadde tatt gullet om hun ikke hadde blitt sendt i feil retning av funksjonærene. Seriøst bittert!

    Ses på Hytteplanmila!

    Svar
  4. Siri

    Grattis med bra løp Anna, det var ikke lett å bane seg vei tilbake til Aker Brygge. Skulle veldig gjerne vært med deg til Hytteplan:-)

    Treningscamp ruler!

    Svar

Legg igjen en kommentar