Ring, ring! This is your wakeup call

I går fikk jeg tidenes tankevekker. På styrketreningen etter intervallene merket jeg hvor svak jeg er i høyre side av hofte og core. Vi gjør blant annet denne øvelsen i par: en person står i trillebår, den andre holder beinene og slipper det ene beinet annen hver gang. Dette fremmer stabilitet og styrke og er tungt som bare rakkeren.

 

Jeg trente sammen med Lise Marit og når hun slapp mitt venstre bein gikk det greit – ikke glimrende, men greit. Men når hun ga slipp på høyre beinet mitt gikk det katastrofalt. Beinet mitt dundret i bakken og jeg hadde ikke kontroll i det hele tatt. Stakkars Lise Marit turte ikke å slippe høyre beinet mitt helt til slutt. Hun ga slipp og fanget det fort opp igjen. Det er jo min høyre hofte som jeg har problemer med, så det kom ikke som en overraskelse at jeg var svakere på den siden. Men at jeg hadde SÅ liten kontroll var skremmende. Det blir ikke maraton på meg før denne øvelsen går bra.

 

I kjent Anna stil (jeg er hun som skal fikse alle problemer med en eneste gang), saumfarte jeg cyberspace før leggetid. Og skal legge inn disse øvelsene 3-4 ganger i uken, i tillegg til balansebrettet.

 

 

Steike så mye tid som kommer å gå åt til dette. Men det må til, jeg er altfor svak i hofteregionen. Det lukter morgentrening folkens.

 

Som en fotnot; intervallene gikk ok. Varmen og tirsdagens Ryeløp gjorde beinene mine treige og sure, men stemningen var på topp uansett.

 

Gjett hva jeg skal gjøre i kveld…

 

3 thoughts on “Ring, ring! This is your wakeup call

  1. siljaifarta

    Jeg sier bare: bli med på Bosu core 😉 Jeg har en svak høyre hoft og det er jaggu ikke lett å trene opp muskelstyrken i en region som er svak og som er helt utslitt etter å ha fått juling hver gang jeg løper…. men det er absolutt verd å gjøre disse styrkeøvelsene! Så da skjønner du kanskje hvem som tipset campen om denne geniale trillebår-øvelsene (who to blame liksom hehe) 😉

    Svar
  2. Tilbaketråkk: KK.no « Fortare Anna!

Legg igjen en kommentar

